vrijdag 22 april 2011

Plastic? Nee bedankt.

{ Daisy Janie }
Plastic tasjes kunnen echt niet meer. Of eigenlijk, plastic uberhaupt. Het valt nog helemaal niet mee om eraan te ontkomen als je boodschappen doet. Elke keer weer zo'n wegwerpverpakking om je appels, tomaten en sla. Dat kan toch anders zou je zeggen? Gelukkig duiken er steeds meer alternatieven op. 

Daisy Janie biedt op haar blog een handleiding om zelf tasjes te maken om je groenten en fruit in te doen. Zie de foto bovenaan deze post.

De webshop Pink & Green verkoopt herbruikbare tassen voor groente, fruit en brood. Zie foto hieronder. Ik denk dat mijn groenteboer wel even zal opkijken als ik haar vraag de appels in zo'n tas te doen in plaats van in plastic, maar is het geen geweldig initiatief?



Gisteren blogde ik al over de ecologische lunchzakjes die al die plastic zakjes kunnen vervangen.

Wat vinden jullie van deze herbruikbare tassen voor groente en fruit? Zou je er boodschappen mee gaan doen?

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke ideeen :) Ik haal mijn groente en fruit op de markt, dat scheelt ook al veel in plastic als je een eigen grote tas mee neemt want alle groenten worden in papieren zakken gedaan. Nu is dit nog steeds beter dan papier, dus ik zal er eens naar gaan kijken :) Dank je voor het posten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat klopt. Op de markt of bij de boer zelf scheelt al een hoop. En papier kan in ieder geval gerycled worden.

    BeantwoordenVerwijderen