maandag 21 februari 2011

Villa afval

Geinspireerd door de vele DIY blogs en gezegend met een stapel hout die de vorige bewoner in de tuin heeft laten liggen, heb ik wel eens het een en ander in elkaar gezet voor in huis. Een oude plank doet nu dienst als opbergplek voor billencreme en babyhaargel, van vier latjes maakte ik een lijstje om mooie spullen in tentoon te stellen en oude wijnkistjes hangen in mijn werkkamer aan de muur om kleine spullen in op te bergen. Maar in Frankrijk gaan ze nog een stukje verder. In Nantes wordt gewerkt aan de eerste villa die helemaal is opgebouwd uit afgedankte materialen, vooral pallets. 2500 vrijwilligers helpen mee om dit 'recycle huis' in elkaar te zetten. Kijk mee voor de eerste spectaculaire foto's:

{ Gevonden via Marieclairemaison }
Wat vind je ervan? Zou je zelf in zo'n huis willen wonen? Ik vind het huis een warme uitstraling hebben, en toch robuust en stoer. Ben benieuwd hoe het verder wordt gedecoreerd als het af is. Lijkt me mooi om het in te richten met andere natuurlijke en vintage materialen zoals stof en keramiek. Klik hier voor meer  foto's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten