donderdag 28 oktober 2010

Van suikerzoet tot superstoer

Tussen de bedrijven door maak ik gauw even dit stukje. Maya ligt op bed en ik ben vandaag vrij. Maar vrij is een relatief begrip als je moeder bent. Een van de moeilijke kanten van het moederschap vind ik het constant opgejaagde gevoel. Er vallen altijd nog 100 dingen te doen. En het moet razensnel gebeuren. Want voor je het weet moet je weer bambix klaarmaken, groenteprakjes opwarmen, luiers verschonen. Dat doe ik allemaal met heel veel liefde, daar gaat het niet om, maar vermoeidheid en onrust zijn momenteel mijn permanente 'state of mind' en dat valt niet altijd mee.

Maar goed, genoeg gezeurd. Die vermoeidheid verdwijnt als sneeuw voor de zon als ik Maya zie stappen, als ze kraait van plezier als ze een hond of kat ziet, van haar bambix smult en met schaap knuffelt.

En nu dan naar waar dit stukje over gaat :) Mijn bezoek gisteren aan KidsFactory. Deze kinderwinkel wilde ik dolgraag eens bezoeken. Vooral om ideeen op te doen, want de meeste spullen leg je gauw weer terug als je het prijskaartje ziet. Maar inspiratie opdoen is gratis, en je vergapen aan al het moois en creatiefs ook. In KidsFactory zijn zo'n 40 (baby en kinder) kamers ingericht, van suikerzoet tot superstoer. Of je nou kiest voor roze, wit, bloemen, natuur, klassiek, modern, sprookje, sloophout (ja graag!), er zit altijd wel wat van je gading bij. Veel Dutch Design. Ik heb een aantal kiekjes gemaakt zodat je ook een indruk krijgt.





  1. Vogelbehang, onbekend
  2. Pip, altijd goed
  3. Studio Ditte, check ook hun sloophout behang


Als ik ooit een loterij win, koop ik dit bed voor Maya



En deze is heel schattig voor een baby


Mooi, en leuk om zelf te maken
 

Ik heb een stoffentik. Vooral van 'ouderwetse'stoffen als linnen en juten word ik blij. Deze kast, sloophout!, had ik dan ook wel helemaal mee naar huis kunnen nemen. Van juten zakken zag ik verder deze originele ontwerpen: een plaid en stoelbekleding:



En deze zitters zijn ook heel leuk:


En nog wat origineels voor aan de muur:


En, zit er wat voor je bij?

X, mama Jannek







Geen opmerkingen:

Een reactie posten