maandag 13 september 2010

Mais en courgette salade

Dit recept ben ik ergens op een blog tegengekomen maar ik weet niet meer waar. Het is een uitstekend recept voor deze nazomerdagen.

Wat heb je nodig (voor 2 personen):

- 2 maiskolven
- courgette in kleine stukjes
- halve rode ui
- klein teentje knoflook
- zout en peper

Was de maiskolven en kook ze in ongeveer 10 minuten zacht (als ze te groot zijn voor de pan breek je ze doormidden). Laat even afkoelen en snijd de maiskorrels er met een mes af. Fruit ondertussen de ui en knoflook. Voeg de stukjes courgette toe en bak mee. Voeg peper en zout toe.

Meng het courgettemengsel met de mais en voila, een heerlijke lauwe salade.

Aardappeleter als ik ben serveerde ik deze salade met gekookte aardappels en wat mayonaise. Ook lekker met gebakken aardappels denk ik.

Eet smakelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten