vrijdag 17 september 2010

Daybed

Foto via Design*Sponge
 


Een daybed is echt het ultieme meubelstuk wat mij betreft.  Een combinatie van bed, bank en chaise longue, waar je je heerlijk op kunt nestelen. Het staat voor relaxen, lekker luieren, ongedwongen. Misschien dat het daardoor ook meer past bij zuidelijke culturen, want luieren gaat natuurlijk in tegen de Nederlandse arbeidsethos ;)

Het mekka van de daybedden is Bali, waar relaxen tot kunst is verheven en schitterende houten daybedden met zachte kussens je laten wegdromen. Had ik al de zoet geurende tropische bloemen, uitzicht op rijstvelden en het geluid van de zee genoemd?  

Helaas heb ik er momenteel geen plek voor, maar in Yaounde had ik een mooi exemplaar. Na een lange dag werken, de klamme hitte en de terugreis door het chaotische verkeer, plofte ik thuis in een koel appartement op m'n daybed, niet zelden naast kat Grisous, die dat ook wel een aangename relaxplek vond.

Ik moest weer denken aan m'n daybed toen ik dit geweldige zelfmaakexemplaar tegenkwam op  Design*Sponge.

Ben gelijk even in m'n verzameling foto's gedoken om te kijken of ik een plaatje van m'n daybed in Yaounde heb en jawel:

En ik kwam ook nog een foto tegen van een geweldige relaxplek in Yogjakarta (Indonesie). Heb er alleen een foto van gemaakt, en er niet op gelegen terwijl ik van een massage genoot, maar van de foto alleen al word je ontspannen, vind je niet?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten