woensdag 11 mei 2011

Greenhouse by Joost: eco design restaurant

Een restaurant dat je kunt afbreken en in drie weken tijd ergens anders weer kunt opbouwen. Gemaakt van gerecycled of te recyclen materiaal. Met een menu dat bestaat uit lokale producten, aangevuld met kruiden die op het dak van het restaurant groeien. En het gebruikte frituurvet wordt omgezet in electriciteit. Dat klinkt te mooi om waar te zijn. Maar het bestaat echt en is bedacht door de Nederlandse ontwerper Joost Bakker. In 2008 opende Greenhouse voor het eerst in Melbourne. De afgelopen weken heeft het pop-up restaurant in Sydney gestaan en nu komt het eindelijk naar Europa! Milaan, Berlijn, Brussel en Londen staan op het programma, en in elke stad zal het menu gebaseerd zijn op wat er locaal voorhanden is.


Wat vind je van dit pop-up resto? Zou je erheen willen?


Foto's van Matt Irwin en Crunchy Tiger.






4 opmerkingen:

  1. Het is een leuk idee, maar ik vraag me af of ze ook aan de belasting voor het milieu hebben gedacht mbt het transport van dit restaurant.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, daar zit wat in. Volgens mij is de Europese tour meer een promotietour zodat meer mensen het concept kunnen leren kennen, en keert het daarna weer terug naar Australie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wel apart maar uniflame zegt daar wel even iets haha maar als t inderdaad een promotour is is t wel leuk.. ik vraag me alleen aan of zoiets echt aanslaat..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat een cool idee!! echt top!

    BeantwoordenVerwijderen