donderdag 7 oktober 2010

Me-time

Vandaag ontving ik een iets heel moois via de post. Een kadootje voor mezelf. Zoals Flow zou zeggen:



Ik had het gevonden toen ik door het digitale lookbook van Poppytalk snuffelde. En nu heb ik het om:



Het is een armband gemaakt van gevlochten Iers linnen en zilveren kralen. Handgemaakt door BeCharmedDesigns. Ben er heel blij mee, vind 'm schitterend. Wat vind je er van?

Ik kocht de armband via Etsy, ken je dat? Zo niet, dan moet je echt eens een kijkje nemen. Het is een soort digitale markt waar iedereen handgemaakte spullen kan kopen en verkopen. Sieraden, kleren, interieurdecoraties, tassen, papier, kussens, tekeningen, stof. Je kunt je er uren vermaken met de meest geweldige, creatieve, handgemaakte spullen.

Zo kijk ik graag naar de vrolijke vogelprinten van Roddy and Ginger, de ecologische stoffen van HabitatTextiles, al het moois bij Inklore, of de papieren 'goodies' van HappyHuismus. En dat is nog maar een heeeel kleine selectie.

Het is zo leuk om rechtstreeks bij iemand te kopen, die het product zelf gemaakt heeft. Je krijgt je aankopen vaak heel mooi ingepakt, met kleine extra's en handgeschreven bedankjes. Veel verkopers houden een blog bij, waar je kunt lezen over hun inspiratie, ideeeen en producten in wording. Ze schrijven tutorials (handleidingen om zelf een kledingstuk, kussen, notitieboekje of decoratie te maken) en linken door naar andere ontwerpers. Na een jaar van het ene naar het andere blog gesurfd te hebben en me vergaapt te hebben aan al het moois en inspirerends, ben ik dus zelf een blog begonnen. Er niet nog niet zo heel veel op te vinden, maar ik hoop dat het je toch een beetje inspireert!

-X -

2 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Zorg ervoor dat de Bij het niet te pakken krijgt, want ik weet uit ervaring dat die graag armbandjes molt... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen